Operativ inköpare

Om jobbet

Vi söker en Operativ inköpare för att stärka vårt arbete med inköp. I rollen som operativ inköpare kommer du att ingå i vårt inköpsteam som idag består av två personer. Vi erbjuder ett varierat arbete tillsammans med mycket erfarna och kompetenta kollegor. Du kommer få branschspecifik utbildning och stöd i din nya tjänst.

Som operativ inköpare kommer du bl.a. arbeta med:

  • inköpsorder
  • Leveransbevakning
  • Hantera avvikelserapporter
  • Returer och reklamationer
  • Leverantörsfakturakontroll
  • Registervård
  • Administrativt inköpsarbete

Vem är du?

Som person är du drivande, ansvarstagande och gillar att arbeta i ett högt tempo samtidigt som du är noggrann och strukturerad. Du förstår vikten av att hålla deadlines och kan planera din tid samtidigt som du är en lagspelare som inte tvekar på att hoppa in och hjälpa en kollega. Du trivs med att stå i daglig kontakt med våra leverantörer, på såväl svenska som andra språk.  

Vi söker dig som:

  • Har minst 1-2 års erfarenhet av operativt inköp
  • Gillar att jobba i team med prestationsmål
  • Är van att jobba med Office-paketet, särskild Excel 
  • Pratar svenska flytande och har goda kunskaper i engelska i såväl tal som skrift.
  • Har en förståelse och intresse för teknik
  • Har goda IT-kunskaper

Meriterande om du också:

  • Har goda kunskaper i tyska, tal och skrift.
  • Har kunskaper i SAP

Vi erbjuder dig:

  • Heltidstjänst, tillsvidareanställning
  • Trygg arbetsplats hos stabilt företag med gott renommé
  • Framåtblickande företag som vill utvecklas
  • Positiva kollegor med lång erfarenhet som kommer att stötta dig i arbetet
  • Intern utbildning om produkter, processer och strategi

Övrigt:

  • Start omgående eller enligt överenskommelse
  • Företaget tillämpar 6 mån provanställning
  • Arbetsplatsen är på Elektravägen 53 i Hägersten

 

Välkommen med din ansökan till jobb@remove-this.sifvert-skruv.remove-this.se bestående av CV och personligt brev.